واقعیت افزوده تبلیغات

واقعیت افزوده (AR)  تبلیغات

واقعیت افزوده تبلیغات (AR) در حال حاضر تبدیل به یک کلمه کلیدی  در جهان فناوری شده است. دشوار است کسی را در دنیای مدرن پیدا کنید  که هرگز از  بازی Pokémon GO استفاده نکرده باشد بازی پرفروشی که از فناوری  AR استفاده میکند و  با میلیونها نفر در سراسر جهان  مخاطب دارد. با این حال، AR فقط در مورد بازی ها نیست. این فراتر از بازی و سرگرمی است. AR دارای چشم انداز بلند در بسیاری از صنایع، از آموزش و پرورش به بهداشت و درمان و ساخت و ساز  در اینده است.

واقعیت افزوده تبلیغات دیجیتال

AR اکنون میخواهد وارد دنیای  تبلیغات شود  و قصد دارد تا بازار تبلیغات دیجیتال را تغییر دهد. AR باعث می شود تبلیغات تعاملی به وجود بیاید و ، اجازه می دهد تا بازاریابان و تبلیغ کنندگان محصولاتی که  مصرف کنندگان استفاده میکند را  به روش کاملا جدید معرفی کند  . بسیاری از شرکت ها در حال حاضر این فناوری پیشرفته را پذیرفته اند.

تکنولوژی واقعیت افزوده تبلیغات

اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا ارزش آن را دارد که در مورد این موضوع فکر کنید و یا اقدام به عمل برای تبلیغات و بازاریابی با واقعیت افزوده را داشته باشید، باید از مزایای فراوان  تبلیغات واقعیت افزوده آگاه شوید  و اینکه دقیقا می توانید از این تکنولوژی در زندگی واقعی استفاده کنید. دلایل اتخاذ واقعیت افزوده در تبلیغات دنیای مدرن دنیای دیجیتال است

تبلیغات در دنیای مدرن

طبق گزارشی از سوی We Are Social، تقریبا ۳٫۸ میلیارد کاربر فعال اینترنت در سراسر جهان وجود دارد. برای تبلیغات و بازاریابان کار برد زیادی  دارد.و  جای تعجب نیست که بازار تبلیغات دیجیتال پررونق استو  انتظار می رود که در سال جاری هزینه های تبلیغاتی دیجیتال به ۲۲۹ میلیارد دلار بالغ بر ۳۳۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۰ برسد.پس واقعیت افزوده میتواند به عنوان کانون و نوک پیکان معرفی محصولات با روش جدید باشد .

آینده ی واقعیت افزوده تبلیغات

با وجودی که تبلیغات واقعیت افزوده اغلب توسط متصدیان اولیه استفاده شده است، به زودی تعداد کاربران AR افزایش می یابد. آمار پیش بینی می کند که ۲۰۰ میلیون نفر (در سراسر جهان) از تلفن همراه AR در سال ۲۰۱۸ استفاده کنند (در مقایسه با ۶۰ میلیون در سال ۲۰۱۳).

دلایل متعددی وجود دارد که چرا آینده تبلیغات متعلق به تبلیغات AR است.

صرفه جویی در تبلیغات با واقعیت افزوده

اگر چه تبلیغات دیجیتال بسیار محبوب هستند، تبلیغات چاپی سنتی هنوز هم منسوخ هستند. مجلات چاپی زیادی وجود دارند که تصاویر جذابی دارند و طیف گسترده ای از محصولات و خدمات را تبلیغ می کنند. با این حال، قرار دادن تبلیغات در مجلات چاپی محبوب می تواند نسبتا گران باشد. به عنوان مثال، یک آگهی رنگ تمام صفحه در وال استریت ژورنال ممکن است تا ۲۲۱۰۰۰ دلار هزینه داشته باشد و نرخ در سایر مجلات ملی حتی بالاتر باشد.

تبلیغات ای آر

تبلیغات واقعیت افزوده معمولا ارزان تر و عمیق تر از تبلیغات چاپی است. البته، قیمت آگهی AR بستگی به کیفیت آن دارد: یک آگهی AR ساده می تواند در حدود ۵،۰۰۰ دلار هزینه داشته باشد، در حالی که یک کمپین پیشرفته AR با گرافیک چشمگیر ممکن است به ۱۰۰۰۰۰ دلار برسد. دو نوع از واقعیت افزوده وجود دارد: مبتنی بر نشانگر و مبتنی بر مکان. تبلیغات AR را می توان با کمک هر یک از آنها ساخت.

واقعیت افزوده در تبلیغات ایران

اما تبلیغات در ایران همچنان به روش سنتی انجام میشود و همین موضوع باعث شده که ما در کشورمان بر خلاف کشورهای پیشرفته باید تلفیقی از روش سنتی و نوین را برای تبلیغات استفاده کنیم به طور مثال برای کارت ویزیت میتوان از یک نشانه برای ارتباط با مخاطب با اپلیکیشن واقعیت افزوده استفاده کرد

واقعیت افزوده تبلیبغات برند و یا لوگو

به طور مثال با گرفتن روی لوگو شرکت و یا شخص که روی سایت روی بروشور کارت مغازه و یا هر چیز دیگر که هست را به عنوان نقطه هدف نشانگر برای واقعیت افزوده استفاده کرد و لینک فیلم و سایر کلیپهای تبلیغاتی را روی آن سوار کرد و با این نقطه مشترک بین تمامی مشتریان میتوان از بهترین و به روز ترین حالت تبلیغات استفاده کرد شما فرض کنید برند کوکالا برای هر سری از تولید خود یک پیام خاص دارد که این پیام میتواند حاول لینک قرعه کشی فیلم تبلیغات و …. باشد که واقعیت افزوده میتواند این امر را انجام دهد

 

واقعیت افزوده تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *